Trio AB

Trio tecknar strategiskt samarbetsavtal med Telenor Mobil

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2003 11:33 CEST

Trio har tecknat ett långsiktigt avtal med Telenor Mobil rörande utveckling och leverans av Trios programvara för integration mot Telenor Mobils "ProffNett Total".

Avtalet gäller även implementering av Trios lösningar och programvara till stödsystem och telefonistapplikation för kundinstallerade företagsväxlar (PABX) samt övriga tjänster till Telenor Mobils nuvarande och framtida kunder. Samarbetsavtalet innefattar dessutom service, support och underhåll av programvaran och lösningarna.

De flesta större företag har i dag en eller flera företagsväxlar (PABX) samt en del mobiltelefoner. Företagsmarknaden har länge efterfrågat en lösning på hur fast och mobil telefoni kan integreras på ett bättre sätt än idag. Telenor Mobil och Trio har utvecklat en lösning som integrerar ProffNett med företagsväxeln (PABX) för att ge företagen möjlighet till samma telefoniststöd och funktionalitet för användare av såväl mobila som fasta telefoner.

Samarbetsavtalen gäller till och med år 2007 och parterna kommer under denna tid att löpande kommersiellt lansera lösningar.

"Företagsmarknadens ständigt ökande krav på tjänster och flexibilitet avseende telefoni öppnar ständigt nya möjligheter. Trio är idag mycket stolta över att kunna leverera en världsledande funktionalitet för Telenor Mobils erbjudande ProffNett Total", säger Sverker Hannervall, VD för Trio.

För ytterligare information kontakta:
Sverker Hannervall, VD, telefon + 46 730-66 88 23

Om Trio
Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com