PC-Ware Sweden AB

Trippel-A diplomering: Högsta kreditvärdighet till PC-WARE

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 17:16 CEST

"Det kommer såklart inte som någon överraskning för mig att vi är ett finansiellt stabilt företag, men det är roligt att få ett erkännande för att vi bedriver vår verksamhet på ett sunt sätt. Nu är vi så högt rankade som det går att vara.", säger Bo Wallin, kontorschef på PC-WARE.
Som tidigare annonserats redovisade PC-WARE Sverige nyligen det bästa kvartalet i verksamhetens historia. För första kvartalet omsattes 79 miljoner kronor som är en ökning på 124 % jämfört med året innan.
Soliditet AB är Nordens ledande leverantör av kredit- & affärsinformation och ingår i Bisnode AB som i sin tur är Europas ledande utgivare av digital affärsinformation med tjänster inom kredit-, marknads- och produktinformation. Soliditets värderingsmodeller för bedömning av såväl betalningsförmåga som betalningsvilja hjälper företag att fatta fler och lönsammare affärsbeslut. På en skala som startar på C är trippel-A den högsta möjliga bedömningen.

För mer information, kontakta PC-Ware Sweden AB

Bo Wallin, kontorschef , PC-Ware Sweden AB