Förenade Service AB

Förenade Service AB - Trippelcertifierade

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2011 12:58 CET

Förenade Service AB fortsätter sin expansion i Sverige. Bolaget har nu i februari även blivit certifierat inom arbetsmiljö, OHSAS18001:2007 av Lloyd’s Register Quality Assurance, LRQA, sedan tidigare har man ISO certifikat inom kvalité och miljö.

Trippelcertifieringen är en av flera insatser i företagets strategiska satsning på att stärka sin position inom facilities management, med ambitionen att bli en av de ledande rikstäckande aktörerna i Sverige.

Förenade Service har nu i februari fått sin tredje certifiering, denna gång i arbetsmiljö, av Lloyd’s Register Quality Assurance, LRQA, för Huvudkontoret i Malmö och för ett av våra stora privata kundobjekt i Region Syd. Vi är sedan 1997 även certifierade inom kvalité, ISO9001:2008 och sedan 2003 miljöcertifierade, ISO14001:2004, av LRQA inom hela företaget.

-       Detta är ett viktigt steg för Förenade Service och för våra medarbetare och kunder som nu vet att vi har bra dokumenterade och fungerande rutiner även inom arbetsmiljö. Certifieringen är ett bra avstamp för 2011 för våra nya medarbetare inom bl.a. Försäkringskassan och Försvaret säger VD Marco von Peltzer.

-       Vi är oerhört stolta över att vara trippelcertifierade inom arbetsmiljö, kvalité och miljö, Detta hade inte varit möjligt utan våra medarbetares engagemang och arbetsinsatser, främst genom våra serviceledare Gina och Ana samt vår internrevisor Rickard som tillsammans med sina medarbetare och sitt engagemang gjort denna certifiering möjlig säger kvalitetschef Lars-Bertil Salomonson.

.

Denna trippel inom ISO certifiering, Kvalité, Miljö och Arbetsmiljö på Hk och på ett av våra stora privata kundobjekt i Region Syd är ett av stegen mot att bli en av de ledande aktörerna i Facility Management i Sverige

Förenade Service koncernen ägs och drivs sedan mer än 50 år som ett familjeföretag av familjen Krogh, som 2011 förväntas omsätta cirka 2,5 Miljarder SEK med över 8 000 anställda, planerar att fortsätta sin starka expansion även under 2011. Omsättning och antalet anställda är i dagsläget jämt fördelade mellan Sverige och Danmark.

Kontaktperson för detta pressmeddelande:

Förenade Service AB, Verkställande direktör Marco von Peltzer, 0736 88 80 09