Tritech Technology AB

Tritech öppnar kontor i Västerås

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 15:26 CEST

Tritech ser ett ökat behov av experttjänster och lösningar från sina kunder i Mälardalen. I och med den nya ägarstrukturen i bolaget har det skapats helt nya möjligheter att utvecklas i en spännande riktning tillsammans med kunderna i Mälardalen.

Tritech har i över 20 år levererat kvalificerade experttjänster och produktutveckling till industrikunder i Mälardalsregionen. Det är ett naturligt steg att etablera bolaget på plats i Västerås och komma närmare kunderna.

- Även utan kontor på plats i Västerås har vi levererat våra tjänster till industrikunderna i regionen. Vi ser samtidigt att flera av våra kunder söker långsiktiga partners som kan ta på sig helhetsåtaganden kring produktutveckling. Vi känner att det kräver vår närvaro i större utsträckning, säger Åke Wernelind VD på Tritech Technology AB.
Tritech arbetar redan idag med kunder i Västerås med projekttjänster från huvudkontoret i Sundbyberg kombinerat med experttjänster på plats i Västerås.

- Med denna etablering hoppas vi självklart attrahera regionens vassaste ingenjörer som vill leverera verklig affärsnytta till våra kunder i Mälardalen. Vi påbörjar omedelbart rekryteringen av tio ingenjörer inom mjukvaruutveckling, test och verifiering och elektronikkonstruktion, säger Mats Bergmark, Ansvarig för Expert Services på Tritech Technology AB.

Tritech kommer att dela kontor med systerbolaget Deva Mecaneyes som har en stark position i Mälardalen. Tillsammans blir Tritech och Deva en stark samarbetspartner för regionens ledande industribolag med ett ännu starkare erbjudande.

- Vi välkomnar Tritech till Västerås och ser fram emot ett utökat samarbete inriktat mot helhetsåtaganden inom produktutveckling och leverans av experttjänster, säger Magnus Welén, VD på Deva Mecaneyes AB

För mer information vänligen kontakta
Åke Wernelind, VD, ake.wernelind@tritech.se, +46 (0)8 410 120 00

Tritech Technology AB är en av Europas ledande utvecklingshus av kvalificerade tjänster och lösningar inom utveckling av avancerad elektronik- och mjukvara med hög grad av kommunikation. Vi hjälper produktägande företag till ökad lönsamhet genom att erbjuda hög teknisk kompetens, effektiva processer och helhetsåtaganden baserat på flexibla affärsmodeller. Vi är cirka 110 anställda med kontor i Stockholm, Linköping och Västerås. We turn technology into business.