Trivec Väst AB

Trivec är utsedd till Gasell 2010

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 12:36 CET

Göteborg 2010-11-17

Trivec Väst AB är ett av Sveriges snabbast växande företag. I år utsedd till Gasellföretag 2010.

För första gången presenteras Trivec på Dagens Industris exklusiva Gasellföretagslista. Året som har passerat har färgats av finanskris, ekonomisk oro och ett BNP-ras med 5 procent. Dagens Industri anser att "det är ett eldprov för Gasellföretagen att visa hur de klarat sig genom extremt tuffa tider". Färre företag än föregående år kommer att få utmärkelsen.

Sammanlagt 695 svenska företag klarar i år kraven för att utses till Gaseller. Det är en kraftig minskning jämfört med i fjol, då 1310 företag klarade Gasellkriterierna.

- Det är roligt att få kvitto på att vi är lyckosamma i vårt arbete. Vi vill växa och skapa ett spännande högkvalitativt företag med sunda finanser och motiverade medarbetare.

Nu kan vi glädjas åt utmärkelsen och inspireras i vårt fortsatta arbete, säger Tord Djup, VD på Trivec Väst AB.

Gasellkriterierna
För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla dessa kriterier. Det är alltid företagets fyra senaste årsredovisningar som ligger till grund för Gasellundersökningen.

En Gasell har...

• en omsättning som överstiger 10 Mkr.
  • minst tio anställda.
  • offentliggjort minst fyra årsredovisningar.
  • minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret.
  • ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
  • ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt.
  • i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • sunda finanser.

Trivec Väst AB är ett privatägt bolag som ingår i Trivec gruppen som är en marknadsledande leverantör av PC baserade kassasystem  fokuserade på Horeca marknaden. Trivec befinner sig i stark tillväxt med kontor i Stockolm, Göteborg, Malmö, Umeå och Oslo.

Se www.trivec.se