Troax AB

Troax ser positivt på framtiden

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2010 14:37 CEST

– Att vi får en order som den till Volvo visar att vi utvecklar rätt produkter som verkligen ligger i tiden, säger Lars Morinder Exportchef på Gunnebo Troax AB.

Skyddet består av ca 1500 m nät- och polykarbonatpaneler samt ca. 100 dörrar med Troax patenterade lås Safe-Lock. Maskinskyddet bygger på Troax nyutvecklade system Smart Fix som präglas av enkelt och snabbt montage, flexibelt, snygg design samt hög stabilitet.

Beställaren av maskinskyddet är ABB i Frankrike. Leveransen skedde genom ett nära samarbete mellan Troax egna bolag i Frankrike och Sverige.

– Vår globala och lokala närvaro spelade stor roll för ABB när de placerade ordern hos oss i kombination med att vi kunde garantera leverans och montage trots mycket snäva tidsramar. Att vi dessutom utvecklat nya intressanta produkter i linje med ABB´s och Volvos´s krav, stärkte ytterligare vår position i förhandlingarna, säger Lars Morinder

– Vi ser positivt på framtiden trots lågkonjunkturen. Troax utvecklas på befintliga marknader och satsar dessutom på att konkurrera på ett antal nya inom den närmsta tiden, säger Lars Morinder.

Fakta:

- Troax är en global leverantör inom maskinskydd

- Troax använder sig av en speciell svetsmetod för applicering av nätet på panelramen vilket ger absolut högsta styrka

- Troax unika och flexibla montagesystem Smart Fix reducerar installationstiden

- Troax system är konstruerade för att på bästa sätt uppfylla kraven enligt Maskindirektivet och gällande standarder avseende säkerhet och skyddsavstånd

- Troax säkerhetslås Safe Lock finns för samtliga säkerhetsklasser

Lars Morinder

Gunnebo Troax AB

E-post: lars.morinder@troax.com

Internet: www.troax.com

Gunnebo Troax utvecklar och tillverkar fysiska säkerhetslösningar. Varumärket Troax är världsledande inom de tre marknadssegmenten automation och industrirobotar, materialhantering och logistik samt egendomsskydd.

Gunnebo Troax AB ingår i säkerhetskoncernen Gunnebo AB.