NetIntegrate Sweden AB

Trött på strul i trafiken? Arbeta platsoberoende med tjänsten hyrarbetsplats.se

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 07:46 CET

För företagen innebär de nuvarande och de tidigare problemen med opålitlig kollektivtrafik i framför allt Stockholm ett stort affärsmässgt problem. Det kan vara lika stor risk för företagen som förra vinterns oro inför svininfluensan. Personal som inte kan ta sig till jobbet innebär utebliven service till företagets kunder och personal vilket kan påverka företagets affärer och ekonomi.

Med att flytta sin infrastruktur till molnet kan företagen erbjuda sina anställda att på ett effektivt sätt nå e-post och dokument via molnbaserade IT-tjänster samt telefoni via s.k. centrex-växlar i molnet.
NetIntegrate har ett basutbud med molntjänster från Microsoft och Phonera som levereras till främst företag upp till 150 anställda. Som ett av de få företagen med kompetens på både IT och IP-telefoni kan NetIntegrate hantera dom utmaningar som finns när data och telefoni samsas på anslutningen till Internet.

För att öka effektiviteten hos de anställda med molnbaserade lösningar erbjuder NetIntegrate kunderna en startutbildning i att hantera e-post, dokumentbibliotek samt IP-telefoni. Det är en win-win situation för båda parter, kunden får bättre utbildad och mer IT-kunnig personal samt NetIntegrate kan minska behovet av att erbjuda support till att mer eller mindre enbart hantera driftstörningar.

Förutom basutbudet finns ett utbud av tillvalstjänster såsom t.ex. virtuell arbetsplats på något av Regus kontor i hela världen. Utbudet av tillval kommer att öka, under första halvåret 2011 tillkommer bl.a. kundvårdssystemet Microsoft CRM Online.

Mer information om tjänsten finns på www.hyrarbetsplats.se eller www.netintegrate.se samt att Ove Bristrand kan kontaktas på 08-5000 3171.

Detta pressmeddelande är skrivet från hemmet p.g.a. varningar om störningar i kollektivtrafiken idag.

NetIntegrate bygger på Ove Bristrands drygt 25 års erfarenhet av ICT-branschen, ofta har Ove sett support p.g.a. "problem som härrör till användarens brist på kompetens eller utbildning.
Texten fanns med i en effektivitetsmätning som genomfördes på bl.a. Bankgirocentralen när Ove arbetade där som nätverkstekniker på 90-talet.

För de små och medelstora företagen driver NetIntegrate tjänsten hyrarbetsplats.se som ger all kommunikation som en molntjänst, för platsoberoende arbetande.

NetIntegrate satsar på att få fler att bli IT-kunniga via utbildningar både i klassrum och via Webinars.

NetIntegrate är privatägt företag med kontor i Frösundavik vid Hagaparken i Stockholm.