Bjärreds Design AB

Trojanska hästen Nu kan vi erbjuda ett ännu bättre pris på den Trojanska hästen från LEKA hos Bjärreds Design - design för livsnjutare.

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2010 11:44 CET

Nu kan vi erbjuda ett ännu bättre pris på den Trojanska hästen från LEKA hos Bjärreds Design.

Trojanska hästen en designklassiker från LEKA nu hos Bjärreds Design - design för livsnjutare!

Trojanska hästen är en helt underbar designklassiker.

LEKAs allra mest populära produkt - och en rätt berömd häst som säljs t.o.m. på Moderna Muséet i Stockholm! När Evy Westerberg-Lindqvist introducerade sin produkt 1962 skrev Familjejournalen "Den trojanska hästen är förebilden till den här skojiga leksaken som fungerar både som pall och lekhäst och förvaringsplats för klossar och småsaker". Det gäller än idag - fast Yngve Eriksson har sett till att hästen fått rejäla gummihjul och runda snälla former och så finns den i alla LEKA's glada färger!

Den trojanska hästen såldes under ca 10 år i möbelhandeln, då enbart i trävitt.
I dag betraktas den trojanska hästen som ett klassiskt designföremål och säljs både på Moderna Museéts- och Nordiska Museéts Shop i Stockholm och nu finns den äntligen hos Bjärreds Design - design för livsnjutare!

Följ länken för att se bilder på den Trojanska hästen: http://www.bjarredsdesign.se/shop/show_product.asp?artnr=O%2D4001+Trojanska+H%E4s&ref=%2Fshop%2Fshow%5Fcat%2Easp%3Fcat%5Fid%3D79%26head%5Fid%3D65&cat_id=79

För mer information kontakta Bjärreds Design info@bjarredsdesign.se

Varm välkommen att besöka oss på www.bjarredsdesign.se och se många härliga designmöbler!