Ofwerman Imports

Tropez-nyheter i Beställningssortimentet fr.o.m. 2 juli, 2012

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 07:59 CEST

Den 2:a juli släpps en del nyheter på Systembolagets Beställningssortiment. Det är inget stort släpp, men vi har valt att få ut några av våra produkter lagom till sommarens (förhoppningsvis) hetaste månad.

Domaine Tropez Rosé har funnits i sortimentet under 3 säsonger, och nu har vi utökat med flera buteljstorlekar av samma vin; både Magnum (150cl) och Jeroboam (300cl).  Flaskorna är tryckta utan pappersetikett, och är förslutna med vanlig kork och inte syntetkork som Standardbuteljen. Vinet är gjort på 50% Grenache, 35% Cinsault, 10% Tibouren, ocg 5% Syrah med en sockerhalt under 4 g/l. Härligt ljusrosa färg! Läs mer om vinet här. Systembolaget 1fl á 1500 ml, Pris 538,00 artikelnummer: 70290 eller 1 fl á 3000 ml, Pris 998,00 artikelnummer: 73062

White Rosé har funnits hos Hotel Avalon sedan April 2012. Och sedan har den även funnit sin väg till Sunds Herrgård i Uddevalla och Dubbel Dubbel i Göteborg. Dessutom fick den en fin recension i Allt om Mat som kan läsas här. Nu erbjuder vi detta mycket ljusrosa vin i begränsad upplaga på Beställningssortimentet. Ett silverskimrande vin med mineraltoner, persika och citrus. Läs mer om vinet här.  Systembolaget, 6fl á 750 ml, Pris 1164,00 artikelnummer: 73643

Crazy Tropez Blanc görs enbar på druvan Rolle. Ett kryddigt, halvtorrt vars druva återfinns i de flesta vinerna från Domaine Tropez. Vissa uppskattar denna vita när den serveras iskall, men andra vill ha den ngt varmare. Det finns en mindre mängd malolaktiska syror tillsatta i vinet än normalt, vilket gör att de kan förekomma vinsten - vilket i sig är naturligt, men mindre förekommande bland dagens viner. Crazy Tropez Blanc säljes hos Bee Bar (Göteborg), och hos Arnell på Kajen (Marstrand). Läs mer om vinet här. Systembolaget, 6fl á 750ml, 552,00 artikelnummer: 75293

Ofwerman Imports
Kastellgatan 18
Web: www.ofwermanimports.com
Epost: info@ofwermanimports.com

Ofwerman Imports startades 2009 med import av viner och
Ice Tropez® från Domaine Tropez, en vingård strax utanför St Tropez.

Dessa viner finns på Systembolagets Beställningssortiment:
Crazy Tropez Rosé 75cl: art#71235
Crazy Tropez Blanc 75cl: art#72593
Domaine Tropez Blanc 75cl: art#73643
Domaine Tropez Rosé 75cl: art#70290
Domaine Tropez Rosé Magnum 150cl: art#70290
Domaine Tropez Rosé Jeroboam 300cl:art#70290
Domaine Tropez White Rosé 75cl: art#73643
IceTropez® 27.5cl: art#88248

Om du inte längre vill ha våra nyhetsbrev, vänligen skicka ett mail till unregister@ofwermanimports.com