Svenskt MarknadsIndex AB

Stora företag skär ned men mindre företag investerar i tillväxt

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2009 09:06 CEST

Under de senaste månaderna vad som har sagts och skrivits var bara dystra nyheter om ekonomisk kris, varsel, nedskärningar osv. Även om statistisk sett har antal företagande minskat, startas företag med framtidstron vilka investerar i tillväxt. Svenskt Marknadsindex AB "www.marknadsindex.se" är ett Göteborgs företag som målsätter att etablera sig starkt inom marknaden för webbaserade tjänster som enkätsystem, nyhetsbrev och webbutveckling.

Med den senaste tekniken inom webbutveckling, enkel användargränssnitt och bra service tänker vi att bli en stor och förtroendegivande aktör i marknaden, säger entreprenören Nick Rafiey som står bakom företaget. Vi ser behovet för våra tjänster väldigt tydligt och trots marknadsläget ser vi stor potential. Våra verktyg och kompetens skall hjälpa företag och organisationer att förbättra kommunikationen både internt och externt och på så sätt öka effektivitet och lönsamheten hos våra kunder.

Startskottet för verksamheten är i augusti i år (2009) med nyanställningar av säljpersonal mm. Vi har fått mycket bra stöd från lokala myndigheter, särskild mycket hjälp från Almi företagspartner i Göteborg vilket vi uppskattar.

Vid eventuella frågor kontakta gärna Nick Rafiey på nick@marknadsindex.se eller ringa 031 799 07 41.