Ladbrokes

TRUBBEL FÖR FERGUSON?

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2010 14:01 CEST

På söndag är det dags för en av de mest laddade matcherna i Premier League. Manchester United möter Liverpool hemma på Old Trafford och förutom att båda lagen är i behov av de 3 poängen så står massvis med ära på spel. Manchester United är favoriter till oddset 1,72.

De två engelska arbetarstäderna har sedan länge haft en stor rivalitet mellan sig. Denna rivalitet har grundats i konkurrensen om arbetstillfällen mellan de båda arbetarstäderna i nordvästra England men har mer och mer avspeglat sig på städernas respektive största fotbollsklubbar.

Båda lagen har spelat ute i Europa under veckan och medan Liverpool övertygande vann med 4-1 mot Steau Bukarest så fick Manchester United bara 0-0 mot Glasgow Rangers, Manchester hade bara ett (1!) skott på mål i matchen. För att ställa till det lite extra för Sir Alex Ferguson så skadade sig spelaren Valencia allvarligt och kommer inte finnas tillgänglig för spel en bra tid framöver. Sir Alex huvudvärk blir väl fullbordad av de privata bekymmer som Wayne Rooney har och saker och ting går verkligen inte Manchester Uniteds väg just nu.

”Vi erbjuder hela 5,00 gånger pengarna på en Liverpool vinst i denna testosterontäta fight. Sommarens nyförvärv Joe Cole har presenterat sig på riktigt i Liverpool och med tanke på Uniteds form och allmänna bekymmer så känns det väldigt högt. För den som inte lockas av detta oddset kan jag med glädje meddela att vi har över 100 spelmöjligheter på denna matchen och därmed kan alla hitta något som dem tycker känns som ett roligt spel” Säger Andreas Gillberg, Sverigechef på Ladbrokes.

För mer information: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/fotboll/engelsk/manchester-united---liverpool-e214452201

Se även vår blogg på http://blogg.ladbrokes.se för mer nyheter och information från Ladbrokes.

andreas.gillberg@ladbrokes.se Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2925 vadslagningsbutiker och 16 394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från 30 länder och säljer speltjänster på 18 språk.

___________________________________________________________

Detta pressmeddelande skickades via MyNewsdesk.com