TrueSec AB

TrueSec och Øredev arrangerar säkerhetsdag för utvecklare

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 12:15 CEST

I ett unikt samarbete med Øredev arrangerar IT-säkerhetsbolaget TrueSec en ”Security Conference” den 4:e november i Malmö. En teknisk heldag för utvecklare med det senaste inom IT-säkerhet och säker utveckling.

IT-säkerhetsbolaget TrueSec och Øredev arrangerar en unik säkerhetsdag för utvecklare i samband med 10-års jubiléet av en av Europas största utvecklarkonferenser Øredev. Nytt för i år är att konferensen inleds med en Security Conference under tisdagen den 4:e november. En teknisk heldag där Sveriges främsta IT-säkerhetsexperter samlas för att föreläsa om det senaste inom säkerhet och säker utveckling.

Säkerhetsdagen består av intensiva, tekniska sessioner och live demos som behandlar aktuella ämnen som varför SSL inte alltid går att lita på, secure coding patterns och hur angripare utnyttjar säkerhetsbrister i webbapplikationer och system, men främst hur utvecklare kan bygga säkra lösningar för framtiden.

Agendan för Security Conference:

• Coding in a world of cyber crime, cyber threats and espionage - Talare: Marcus Murray, Emil Kvarnhammar
  • Security in web apps - Talare: Fabio Viggiani
  • Protecting your app data from attackers - Talare: Sebastian Olsson, Emil Kvarnhammar
  • Secure coding patterns - Talare: Philip Åkesson, Andreas Hallberg
  • Making zombies - Emil Kvarnhammar
  • Where and how do we build our app - Talare: Sebastian Olsson, Philip Åkesson
  • You let users upload files, what happened next will shock you - Talare: Andreas Hallberg, Stefan Ivarsson

För mer information om http://www.oredev.org/2014/security-conf

Om TrueSec Security Conference

Datum: 4e november
Plats: Slagthuset, Malmö
Webb: oredev.org/2014/security-conf

Dealing with IT security threats in development - Øredev and TrueSec invites you to a dedicated security day full of technical sessions. Join us to learn how to protect yourself from hackers.

Om TrueSec
TrueSec, Sveriges främsta spetsbolag inom avancerad IT-säkerhet, säker utveckling och infrastruktur. TrueSec har samlat några av Sveriges mest framstående experter med spetskunskaper inom IT-säkerhet, infrastruktur och säker utveckling för att kunna erbjuda säkra och effektiva helhetslösningar, hålla i workshops och utbildningar för företag och myndigheter med högt säkerhetsfokus.

Om Øredev

Øredev är Europas främsta konferens för utvecklare med 1 300 deltagare, 160 sessioner, tio workshops och sex Keynotes. Øredev samlar de bästa talarna inom ämnen som Web, Java, .Net, Agile, Test, Wearable, IoT, Arkitektur och Mobilt.

Presskontakter:

Emil Kvarnhammar, Project Leader Security Conference - TrueSec