Promosalons Sverige AB

TRUSTECH2018 - Här är talarna du inte får missa!

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2018 09:23 CEST

Mellan 27:e och 29:e november är det återigen dags för aktörerna inom säkerhets- och betaltekniksbranschen att ta plats på Palais des Festivals i Cannes. Programmet för 2018 års upplaga av Trustech bjuder på tre dagar av evenemang, nätverksskapande och spännande innehåll. Här möts över 300 utställare och 250 internationella talare från den globala integritets- och datasäkerhetsbranschen – såväl unga och talangfulla entreprenörer som opinionsbildare när det gäller betaltjänster, finansiella tjänster, handel samt autentiserings- och datasäkerhet.

Program:

Tisdag 27 november: Konferensen Fintech 2020 – R(e)volution

Talare från Early Warning, Banrisul, N26, Fluo och +SimpleAlla talar om hur Fintech håller på att förändra finansvärlden. En del förutspår till och med slutet för de traditionella bankerna. Andra tror att kontanterna kommer att försvinna och att endast en digital identitet kommer att räcka för att handla. Bankerna har ökat sina förvärv och lanserat enkla men effektiva produkter, såsom Zelle. Inom Fintech-branschen har man lärt sig att identifiera marknader och kunder vars behov ännu inte är uppmärksammade.

Onsdag 28 november: Att bygga en digital nation – erfarenheter från Estland

Talare: Victoria Saue, chef för rättsfrågor, riskhantering och regelefterlevnad inom

e-medborgarprogrammet, Estlands regering

Denna föreläsning ger deltagarna en översikt av hur Estlands digitala miljö fungerar – med fokus på transparens, säkerhet och hur det har blivit möjligt att öppna upp dessa e-tjänster för de som inte är medborgare i landet.

Onsdag 28 november: Blockkedjeteknikens framtid

Talare från Bitcoin Show, Django & TechCrunch France, Blockpass.org och Bitwage

Blockkedjetekniken drar till sig uppmärksamhet från alla håll, allt eftersom olika företag och verksamheter inser dess lovande potential. Många ser blockkedjan som en grundpelare för ett pålitligt och distribuerat internet. Tekniken håller på att förändra många branscher på djupet, bland annat när det gäller betalningsteknik, försäkringar, finans, energi, hälsa, IoT, musik och mycket mer.
Denna föreläsning kommer att hjälpa deltagarna att förstå blockkedjans kommersiella värde och vilka nyckelfaktorer som spelar in för att lyckas inom detta område.

Kontakta gärna mässans representant i Sverige,

Côme Frachon på Promosalons Sverige,

e-post: cfrachon@promosalons.com