Kontorsmagasinet.se - Tailorcut Business AB

Tryggare att köpa kontorsmaterial med certifierad e-handel hos kontorsmagasinet.se

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 10:16 CET

Nyligen blev kontorsmagasinet.se som en av de första nätåterförsäljarna av kontorsmaterial i Sverige, certifierade enligt Rådet för e-handelscertifiering i Sveriges krav för "certifierad e-handel". Certifieringen visar att Kontorsmagasinet.se lever upp till de krav som Rådet tagit fram och vars syfte är att ge nätshoppare en trygg och säker köpupplevelse.

Kontorsmagasinets vision är att sälja kontorsmaterial till bra priser, snabbt och enkelt. Certifieringen av sidan är en viktig del i den visionen.

- För att ett köp ska gå snabbt och enkelt tror vi att det är viktigt att kunden känner sig trygg i samband med köpet. Att själv behöva kolla upp bolaget man handlar på för att skapa sig den tryggheten är inte ett enkelt sätt att handla kontorsmaterial på. Rådets certifiering ger kunden den här tryggheten, utan en massa merjobb, säger kontorsmagasinets vd Hans Edlund.

Certifieringen enligt Rådet för e-handelscertifiering är en viktig del i kontorsmagasinets vision om att vara den ledande återfösäljaren av kontorsmaterial på nätet. Certifieringen gäller från och med 1 november och löpande så länge kontorsmagasinet.se uppfyller de krav som Rådet för e-handelscertifiering har satt upp.

För mer information, kontakta:
Hans Edlund, VD
Telefon: +46 (0)70 863 21 16
E-post: hans.edlund@kontorsmagasinet.se
Webb: http://www.kontorsmagasinet.se

Om Kontorsmagasinet
Kontorsmagasinet säljer kontorsmaterial online till företag, föreningar och privatpersoner i Sverige. Vårt mål är att vara Sveriges ledande återförsäljare av kontorsvaror, detta genom att erbjuda ett brett sortiment, låga priser samt ett enkelt sätt att handla. Kontorsmagasinet är ett affärsområde inom Tailorcut Business AB, 556693-6273, med säte på Kommendörsgatan 30 i Stockholm.