Avtal24

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 10:50 CET

PRESSMEDDELANDE 2010-11-22

TRYGGHET SOM BOT MOT BOSTADSBRISTEN

Avtal24 har inlett ett samarbete med Hyresgästföreningen för att erbjuda Hyresgästföreningens medlemmar en möjlighet att trygga sitt boende och ordna avtal vid uthyrning av boende i andrahand.

Ett bra hyresavtal är en självklarhet för ett tryggt boende, men tyvärr inte en självklarhet att alla har. Att upprätta ett avtal upplevs ofta som något krångligt, svårt och dyrt. Nu erbjuder Avtal24 en tjänst som innebär att vem som helst enkelt, genom några klick kan ta reda på vad som gäller och skriva ett anpassat avtal eller testamente till ett förmånligt pris.

Avtal 24:s chefsjurist Caroline Möller förklarar:

- För oss är det viktigt att göra juridiken förståelig och lättillgänglig, utan det krångel som man ofta tänker på i samband med juridik.

En förhoppning med samarbetet är att fler genom tillgängligheten av ett bra och tryggt hyresavtal ska våga hyra ut en del av sin bostad, till t.ex. studenter som behöver boende. Med rätt avtal är chansen större att otryggheten med en inneboende minskar, och fler vågar hyra ut.

Av de som idag lever som sambor är många också ovetande om hur otrygg deras situation är utan ett testamente. Sambor är helt utan laglig rätt till arv om den ene sambon går bort, något som ofta bittert upptäcks när det är för sent. Genom Avtal24:s tjänst kan nu medlemmarna säkra upp sin vardag med de testamenten och andra avtal de behöver, på ett enkelt, förståeligt och prisvärt sätt, när de passar dem.

Genom samarbetet får Hyresgästföreningen rabatt på samtliga privatavtal, bland annat testamenten, äktenskapsförord, samboavtal och bodelningsavtal m fl.

För mer information kontakta:

Magnus Stein, VD avtal24, 076-00 24 20 0, magnus.stein@avtal24.se

Avtal24 gör juridiken tillgänglig för privatpersoner och företagare via en unik webbtjänst, där du kan skapa dina egna avtal. Genom att svara på frågor ställs du inför val och skräddarsyr ditt avtal, t.ex. gåvobrev, utifrån dina behov. Vi gör juridiken tillgänglig för alla! Avtal24 expanderar kraftigt och vår ambition är att bli den största aktören inom juridik på nätet.