StoreOnNet

Tryggt att handla hos StoreOnNet med "Certifierad e-handel"

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2011 17:14 CET

StoreOnNet har utsetts med kvalitetsmärkningen "Certifierad e-handel". Certifikatets utfärdare är Rådet för E-handelscertifiering, en förening med syftet att verka för en så säker och trygg e-handel som möjligt för konsumenter av tjänster och varor på Internet. Att vara certifierad e-handlare innebär att StoreOnNet kontinuerligt uppfyller de krav som Rådet för E-handelscertifiering ställer på e-handlare. Detta gäller både webshopens IT-säkerhet och hur företaget bakom webshopen sköts för att klassas som seriöst, tryggt och pålitligt.

StoreOnNet säljer utrustning för lager, industri och fastighetsskötsel. - De flesta av våra kunder är företag och de behöver veta att de kan handla tryggt hos en seriös partner, säger Hans Edlund, VD på StoreOnNet.

37% av alla e-shoppare anser att det som spelar mest roll för förtroendet är om e-butiken är certifierad (källa: SIFO). Certifikatet kan tas bort från e butiken direkt av certifieraren, vilket innebär att konsumenten vid varje köptillfälle - utan att behöva lämna e-butiken - kan se att en tredje obreroende part intygar att certifieringskraven är uppfyllda.
- Vi vill visa våra kunder att det är tryggt att handla hos oss, och vi är glada att att kunna visa upp certifikatet som bevis för det, säger Hans Edlund.

Konsumentverket råder konsumenter att titta efter certifikat när de handlar på nätet. I sin checklista för att handla tryggt tipsar de om att titta efter en certifikatsymbol och ta reda på vad den står för. (Källa: Konsumentverket)
- Innebörden av "Certifierad E-handel" är enkel att förstå, menar Hans Edlund. Kunden behöver bara hålla muspekaren över symbolen och då hämtas aktuella uppgifter direkt från Rådet för E-handelscertifiering. Man ser då att vi uppfyller alla ställda krav.

För mer information, kontakta:
Hans Edlund, VD
Telefon: +46 (0)70 863 21 16
E-post: hans@storeonnet.se
www.storeonnet.se

Om StoreOnNet
StoreOnNet tillhandahåller stödutrustning för lager, industri och fastighetsskötsel. StoreOnNets vision är att vara det självklara valet för den som är i behov av utrustning för att kunna driva en problemfri verksamhet inom dessa områden. Detta genom att erbjuda ett relevant sortiment, bra priser, och det enklaste sättet att handla.