Skellefteå Kraft

Tryggt för LO medlemmar med el från Skellefteå Kraft

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2013 14:39 CET

LO Mervärde har i dagarna kommit överens med Skellefteå Kraft om ett erbjudande till medlemmarna i de LO-förbund som omfattas av förmånerna inom LO Mervärde. Avtalet ger möjlighet att köpa el med förmånliga erbjudanden från Skellefteå Kraft.

Skellefteå Kraft har under hösten tagit bort de så kallade tillsvidareavtalen, som oftast är det dyraste elpriset på marknaden, och uppmanar nu övriga energibranschen att följa efter.

De som väljer att teckna avtal med Skellefteå Kraft kan känna sig säkra på att de betalar rätt
pris för sin el och får rätt elavtal. LO Mervärde har kommit överens om ett partneravtal som ger medlemmar trygghet och valfrihet.

-  Det känns mycket bra att vi nu hittat en elleverantör som motsvarar våra krav på en partner. En av anledningarna till att vi valt Skellefteå Kraft är att de, som ett av de första energibolagen i Sverige, valt att plocka bort det kritiserade och dyra tillsvidarepriset på el. Det ger våra medlemmar möjlighet att köpa el från ett trovärdigt och tryggt bolag när de väljer Skellefteå Kraft, säger Roger Hemming på LO Mervärde.

- Vi är glada att få möjligheten att leverera el till LO Mervärdes medlemmar. LO Mervärdes etiska krav på sina partners stämmer väl överens med våra värderingar om att vara ett ärligt och personligt bolag som sätter kunden i centrum, säger Christoffer Svanberg, affärsområdeschef Marknad på Skellefteå Kraft.

LO Mervärde, som erbjuds till ungefär 1,3 miljoner förbundsmedlemmar, är ett samarbete mellan tio LO-förbund för att skapa förmåner i medlemskapet. Som medlem i facket finns en rad förmåner som medlemsförsäkringar, rättsskydd, pensionssparande, billigare semester och lån i banken. Och snart har medlemmarna också möjlighet att teckna elavtal med förmånliga erbjudanden från Skellefteå Kraft.

För mer information:
Christoffer Svanberg, Affärsområdeschef Marknad, Skellefteå Kraft
christoffer.svanberg@skekraft.se

Roger Hemming, LO Mervärde
070-6443125

Skellefteå Kraft är en av Sveriges största kraftproducenter, med egna produktionsanläggningar för vindkraft, vattenkraft, värme och bioenergi. Verksamheten består av såväl teknisk utveckling som försäljning och leverans. Skellefteå Kraft har egna elnät och erbjuder energi- och underhållstjänster. Dessutom bedrivs verksamhet inom fastighetsuthyrning och bredband. Bolaget är helägt av Skellefteå kommun och 2012 var omsättningen 4,6 miljarder kronor.