Flownetwork

Tubecon – Nordens största Youtubeevent

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2016 10:27 CET

Den 6 januari drar Tubecon, Nordens största Youtube-event, igång på Stockholmsmässan!

Tubecon är mässa, konsert, festival och mötesplats i ett – en tillställning helt dedikerad till ungdomars kommunikation på Youtube och andra sociala medier.

Lokaltidningsläsare över hela Sverige har kunnat följa uppladdningen inför Tubecon med klipp från några av Sveriges mest kända Youtubers. När arrangemanget nu äntligen startar kommer vi att bevaka vad som händer och bidra med fler klipp. Vi lovar att det blir kul!

Besökarna på Tubecon får träffa favorit-Youtubers, ta del av uppträdanden, intervjuer, tävlingar och paneldiskussioner, så det blir många roliga ögonblick att ta del av.

Missa inte att uppmärksamma när Tubecon för första gången går av stapeln på svensk mark!

*Se klippen hos Corren, Folkbladet, Hela Gotland, Motala Vadstena Tidning, Norran, Norrbottens-Kuriren, Norrländska Socialdemokraten, Norrköpings Tidningar, Piteå-Tidningen, Upsala Nya Tidning, Västerviks-Tidningen, Göteborgs-Posten

FlowNetwork är ett svenskt programbolag som förser landets nyhetstidningar med teknik och innehåll för rörlig bild på alla typer av skärmar. De kompletterar tidningarnas egna nyhetssändningar med nationella och internationella kvalitetsprogram – både inköpta och egenproducerade – som samlas i en unik spelare på respektive nyhetssajt.