TUC Sweden

TUC Yrkeshögskola på DreamHack Winter 2010

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 14:18 CET

Den 25-28 november kommer TUC Yrkeshögskola att finnas på plats på DreamHack, världens största digitala festival som hålls två gånger årligen på mässanläggningen Elmia i Jönköping.

Det finns idag en oerhört stor efterfrågan på personer som har utbildat sig inom programmering och webbutveckling, och det är svårt att rekrytera personal med rätt utbildning. Enligt IT-branschen är Webbutvecklare ett av de fem hetaste IT-yrkena!

En av yrkeshögskoleutbildningarna (yh) på TUC Yrkeshögskola är Webbutvecklare. Där utbildar vi vassa webbutvecklare som får den spetsade kompetens som IT-branschen efterfrågar. Under 1,5 år får de kunskaper om de senaste webbteknikerna, samt kompetens inom bl a digital marknadskommunikation, webbdesign, utvecklingsprocessen för webblösningar, databaskunskap, integrationskunskap och webbpublicering.

Förutom yh-utbildningen Webbutvecklare erbjuder TUC Yrkeshögskola även yh-utbildningarna Kvalificerad Företagssäljare, Energieffektiva system, Produktionslogistik och Tandsköterska, och vi är en av de största anordnarna av yh-utbildningar i Jönköpings län.

Under DreamHack kommer studenter och personal från TUC Yrkeshögskola att finnas på plats i vår monter i D-Hallen. Hos oss har man möjlighet att umgås och prata yrkeshögskola, webbutveckling, studentliv etc.

För ytterligare information och frågor kontakta Anette Stendahl, Marknadskommunikatör på TUC Sweden, på telefon 0140-687 24, anette.stendahl@tucsweden.se