TUK AB

TUK Förlag börjar sälja internationellt

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 20:56 CEST

TUK Förlag ger ut sin första bok på engelska och börjar sälja internationellt.

- Vi har hittat en distributionslösning som gör att vår nästa bok, ”Common Sense – in Business & Life”, kommer att säljas såväl i Sverige som i Nordamerika, övriga Europa och Asien. Tryckteknik och internationella tjänster gör att vår bok kommer att kunna säljas till kunder över hela världen. Det är ett jättestort steg för vårt förlag som ger ut böcker om praktiskt ledarskap. Under hösten kommer även böckerna ”Webbstrategiboken” och ”Agile – konsten att slutföra projekt” att finnas i engelsk översättning tillgänglig ute i världen, säger Tomas Gustavsson, vd för TUK Förlag.

Boken Common Sense - in Business & Life handlar om sunt förnuft. Sunt förnuft är som medryckande musik, hänförande konst eller riktigt skön humor. Det är svårt att definiera men vi känner igen det när vi upplever det. I den här boken tar sig Hans M. Hirschi an begreppet sunt förnuft med hjälp av filosofi, reflektion och praktik.

Med stor erfarenhet av affärsverksamhet och ledarskap från olika världsdelar visar Hans att sunt förnuft inte är samma sak i Sverige som i Kina, Tunisien eller Brasilien. Genom tydliga exempel får du konkreta insikter i kulturella skillnader såväl i arbetslivet som i det vardagliga livet.

Det här är en bok som hjälper dig att själv agera med mer sunt förnuft i vardagen och på jobbet.

TUK Förlag - praktiskt om ledarskap