LabCenter Sverige AB

Tung titel för LabCenters expertinstruktör Erwin van Hunen

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2012 13:13 CEST

Som en av tre personer i Sverige har LabCenters kanske främste expert inom SharePoint, Erwin van Hunen, officiellt fått sin SharePoint Microsoft Certified Master (MCM). I Europa finns ungefär 50 MCM:s i SharePoint 2007 och SharePoint 2010. En titel som väger tungt!

Erwin van Hunen har arbetat med SharePoint sedan 2006 och han såg möjligheten att som han själv säger ”bring my knowledge to the next and highest possible level”. Efter intensiv träning vid Microsofts högkvarter i Redmond fördjupades kunskaperna ytterligare inom SQL Server innersta funktioner, långt mer djupgående än standardfunktionerna i SharePoint.

Certifieringen öppnar upp nya dörrar. Förutom ett utökat nätverk, ökar tillgången till alla SharePoint MCM:s och extremt kvalificerade MCM instruktörer, men även enkel och direktaccess till produktteamet, utvecklare etc.

Under hösten labbar Erwin på LabCenter med SharePoint 2010 och där han ges möjlighet att förmedla sina expertkunskaper.

Vad är MCM?

Microsoft Certified Master är ett program för individer som arbetar professionellt med avancerad IT för att validera sina kunskaper inom ett visst område. Certifikatet indikerar den tekniska expertisen inom fokusområdet och utfärdas av Microsoft.

LabCenter är en oberoende mötesplats för Oss som arbetar professionellt med avancerad IT.

LabCenter är pusselbiten som för ihop experter, teknikleverantörer, svenska företag och organisationer på en neutral plats där IT-proffs och utvecklare får möjlighet att utvärdera och labba med den senaste tekniken.

Här hålls IT-utbildningar och kurser inom Säkerhet, Infrastruktur och Utveckling under ett unikt format där hands-on-labbande sätts i fokus. Vi umgås som i en community i verkligheten där vi utvecklas tillsammans och skapar morgondagens lösningar