Tappa AB

Tunga riksdagspolitiker tappar vikt

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2008 14:33 CEST

Den 1 oktober fäster de svenska riksdagspolitikerna en stegräknare i byx- eller kjollinningen när de går till jobbet. Då börjar riksdagens stora friskvårdssatsning med tappa.se. På två månader ska politiker och tjänstemän ta sig till fots från Malmö till Berlin och till en starkare hälsa. Vilket parti som är mest snabbfotat och vilket block som tappat mest vikt, visar sej vid målgången den 7 december. 10 000 steg per person och dag är vad som krävs för att laget ska komma fram i tid ("Normalt" rör sig en tjänsteman 5000 steg/dag). Först till Berlin vinner.

Riksdagen går bokstavligen i täten för att lyfta den svenska folkhälsan.
Dagliga promenader är det bästa verktyget för att förebygga övervikt, högt blodtryck och diabetes.

Riksdagens politiker och tjänstemän delas upp i lag som tävlar mot varandra. Lagmedlemmarna redovisar varje dag sina steg. Sammanräkningen sköts av tappa.se, som dagligen visar partiernas placering i tävlingen. Även riksdagsmännens bästa individuella prestationerna redovisas på tappa.se.

Vilket parti går bäst? Kommer vi få se Sahlin utmana Reinfeldt i slutspurten? Spänningen är olidlig, men en sak är säker - alla vinner en bättre hälsa!

Vill du ha mera information, så kontakta:

Börje Börjesson
borje@tappa.se