Svenska Betongföreningen

Tunneldagarna 20-21 maj

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2014 13:00 CEST

Tunneldagarna 20-21 maj

"The Atlas Copco Hall", Sickla.

Tunnelbyggande i Sverige är hetare än någonsin! I Stockholms enda gruva arrangeras konferensen i samarbete med Teknologisk Institut. Vi fokuserar på tekniska lösningar, framgångsrik projekt- och metodutveckling och tar del av de största pågående tunnelprojekten, både i och utanför landets gränser.

Projektering och hållbart byggande
Nätverka, få ny kunskap och prova på sprutbetongsimulator på årets mest spektakulära konferens. Vilka tekniska utmaningar står vi inför när en ny bussterminal ska skapas inne i ett berg? Ta del av fälterfarenheter från berginjektering och ställ frågor kring världens första fartygstunnel. 20 meter under jordens yta, i Stockholms enda gruva, har vi samlat de mest namnkunniga experterna inom tunnelbygge och betong, och du är varmt välkommen.

Missa absolut inte konferensmiddagen, som ingår i avgiften. Här fortsätter utbytet av erfarenheter och tankar under trevliga, avslappnade former. Passa på att knyta nya kontakter och ta del av det allra senaste och aktuella inom tunnelbyggande.

Ur innehållet
Regelverk för tunnlar och tunnelsäkerhet.
Virtuellt byggande i tunnelprojekt.
Brandpåverkan på betong i tunnelkonstruktioner.
Estetisk gestaltning av underjordsstationer och vägtunnlar.
Sprutbetong – vad är nytt på området?

Lokal: Auditoriet “The Atlas Copco Hall”, Sickla Industriväg 19, Nacka.

MER INFORMATION OCH ANMÄLAN

Välkommen!

Betongföreningen är en sammanslutning av personer, firmor, institutioner och verk, vilka vill främja teoretisk och praktisk betongteknik. Föreningens ändamål är att verka för den svenska betongteknikens främjande och utveckling