Folkpartiet Liberalerna Västra Götalandsregionen

Turismen i Sverige drar in mer pengar än hela bilexporten!

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2010 17:22 CEST

Pressmeddelande från Folkpartiet Liberalerna i Västra Götalandsregionen

- Turismen i Västra Götaland är en av våra viktigaste näringsgrenar. Men för att göra det lättare, vill Folkpartiet att också turister ska kunna åka mer kollektivt. Det säger Rosie Rothstein, ledamot i regionfullmäktige (FP), i ett uttalande på fredagen.

- Man ska kunna köpa sina "biljetter" på alla de  ställen som turister kan tänkas besöka, fortsätter Rosie Rothstein. Campingplatser, hotell, vandrarhem, pensionat, restauranger och museer ska kunna sälja biljetter till kollektivtrafiken.

- Det ska också gå att kombinera ett biljettsystem med flera utflykter och sevärdheter. Folkpartiet vill att din biljett till ett kulturarrangemang även gäller som biljett i kollektivtrafiken till och från besöket. Som turist ska du kunna sitta tex i södra Tyskland och kunna boka och köpa dessa kombinationsbiljetter på tyska!, avslutar Rosie Rothstein.

För mer information besök
www.folkpartiet.se/vgregion