Details from Sweden AB

Turismen till Stockholm fortsätter att öka - nu lanseras ny guidetjänst

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 09:09 CEST

Dagens turister är världsmedborgare - man älskar att resa och vill lära sig mer. För att motsvara de ökade förväntningarna lanserar nu Swedish Details en personlig guidetjänst: Swedish Guide.

Stockholm - ett populärt turistmål

Stockholm har de senaste åren blivit en mycket attraktiv stad att besöka. Till exempel kan man se att TaxFree-omsättningen i Stockholm under perioden januari - juli i år har ökat med 15% jämfört med samma period förra året.

- Det är fantastiskt att se hur Stockholm myllrar av turister! Men vi måste också kunna motse kraven på kvalitet och service. Alla storstäder av rang har ett stort utbud av olika guidetjänster - därför har vi lanserat en personlig guidetjänst även för Stockholm, säger Annika Sundin, VD på Details from Sweden AB, företaget som står bakom Swedish Details och Swedish Guide.

Personlig guide - för världsmedborgaren
Swedish Details erbjuder såväl svenska som utländska besökare personliga guider i Stockholm. Unikt för Swedish Details är att kunden själv väljer sina destinationer för sin guidetur. Allt bokas direkt på www.swedishdetails.com. Den personliga guiden möter upp vid avtalad plats och tar sedan med kunderna på en helt skräddarsydd guidetur.
- Dagens turister vill bli överraskade och vill upptäcka något nytt. Man vill känna att upplevelsen är skräddarsydd. Hos Swedish Guide väljer kunden antingen några av Stockholms tjugo populäraste sevärdheter, eller så föreslår kunden egna platser. Våra professionella guider lyssnar in kunden och lägger sedan upp den oförglömliga turen, säger Annika.

Swedish Details - en helhet för kunden
Swedish Details erbjuder kunden en oförglömlig guidad tur. De kan även hitta miljömässiga, högkvalitativa, svenska produkter som har ett tydligt ursprung på www.swedishdetails.com.
- Kunden får en individuell upplevelse på plats. Väl hemma igen kan de laga äkta svenskt lantbröd, ha möjlighet att bära en helt unik, hemstickad mössa eller duka fram ett fat som man blir helt ensam om, avslutar Annika.

Källa: Global Refund och Details from Sweden AB.
Not. TaxFree omsättningen omfattar enbart de kunder som inte bor inom EU.

Annika Sundin, VD, Details from Sweden AB.
Mejl: annika.sundin@swedishdetails.com

För högupplösta pressbilder, kontakta Annika Sundin.
Alla bilder är fria att användas med hänvisning till Swedish Details eller www.swedishdetails.com.
Välkommen att kontakta Annika Sundin för att låna produkter till fotograferingar.

swedishdetails.com är den nya Sverigebutiken på nätet. Swedish Details erbjuder sammansatt svenskhet genom trendledande, inspirerande och miljömässiga svenska, design- och hantverksprodukter. Hos Swedish Details hittar du även servicetjänster så som personliga guider i Stockholm.
www.swedishdetails.com Sweden. Wherever you are.