Svenska Turistkanalen (Parabolic Systems AB)

Turistmässan på Nätet

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2013 14:12 CEST

Under sommarmånaderna är det många som besöker Turistmässan.se för att finna uppslag till aktiviteter, boendemöjligheter och nöjen. De kan söka bland fler än 12.000 svenska besöksmål via landskap, kommuner eller olika kategorier, som t ex Äta, Nöjen & Kultur. Alla sökningar ger konkreta svar med klickbara hemsideadresser, där den sökta informationen kan hämtas.

De dryga 12000 besöksmålen på Turistmässan.se är fördelade på landskap enligt följande:

1. Skåne 1516

2. Västergötland 1233

3. Småland 1137

4. Uppland 735

5. Dalarna 698

6. Södermanland 678

7. Värmland 622

8. Östergötland

9. Bohuslän 571

10. Halland 551

därefter Lappland 443, Västmanland 426, Jämtland 416, Hälsingland 341, Ångermanland 337, Norrbotten 307, Blekinge 295, Västerbotten 267, Gotland 208, Gästrikland 196, Närke 174, Medelpad 170, Öland 157, Dalsland 148 och Härjedalen 132.

Det finns naturligtvis många, många fler runt om i landet, men vi tror detta speglar fördelningen av besöksmålen i landet. Om man skulle räkna samtliga restauranger och caféer så kanske storstadsområdena skulle se lite annorlunda ut. Vi har nöjt oss med ett urval av dessa.

Turistkanalen.se är Sveriges första och största webbTV-kanal för turisten och en marknadskanal för entreprenören inom turism- eller besöksnäringen.

Turistmässan.se är en virtuell turistmässa på nätet och innehåller mer än 12.000 sökbara företag inom turistsektorn. En träff vid sök på Turistmässan.se är alltid relevant.