Turkietresor

Turkietresor lanserar responsiv webbsajt och bokning

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2013 11:10 CEST

Turkietresor hänger på den starka trenden med responsiv webb och lanserar en helt ny sajt baserad på Travelize plattform för responsiv webbsajt och bokning.

– Vi har haft en stark efterfrågan av en mobilanpassad sajt då många av våra kunder läser erbjudanden om sista-minuten och snabbt och enkelt vill finna information samt inspiration via sina mobiler och surfplattor på ett smidigt sätt. Vi har märkt att kundbeteendet varierar väldigt mycket beroende på var, när och hur du surfar. När det gäller resor så skiljer sig beteendet mycket åt beroende på om du surfar från en smartphone och surfplatta. Oftast befinner du dig på språng och vill snabbt finna information. Fortsatt görs majoriteten av själva bokningarna via hemdatorer trots att besöken till vår hemsida ökar kraftigt via smartphones.  För att kunna ta emot den ökade trafiken tar vi nu steget fullt ut och erbjuder samma innehåll helt anpassat till den enhet som kunden använder för tillfället. Kunden kan boka i sin mobil, på läsplattan och i sin dator med lika bra upplevelse, säger Anders Lindström, försäljningschef på Turkietresor.

– Intresset för mobilanpassade sajter och bokning är mycket stort. Sedan vi börjat erbjuda standardpaket för mobilsajter och helt responsiva sajter och bokning så har vi redan hunnit implementera detta på cirka femton researrangörer, säger Peter Lindberg på Travelize,

– Arrangörerna börjar få upp ögonen för att resemarknaden i mobilen håller på att explodera och nyligen uttalade sig Googles Sverigechef i Dagens Industri att över hälften av besökarna inte tänker besöka en sajt igen som inte fungerar i mobilen, konstaterar Peter Lindberg vidare.

Turkietresor bildades 2007 och flyger sommaren 2013 från femton olika orter i Sverige och beräknas ha 55 000 resenärer sommaren 2013.

Travelize International AB har sedan 2002 tillhandahållit webbaserade boknings- och publiceringssystem för researrangörer. 150 kunder i 15 länder använder Travelize i sin dagliga verksamhet.  Huvudkontor finns i Göteborg.

För ytterligare information, kontakta  försäljningschef Anders Lindström på Turkietresor, anders.lindstrom@turkietresor.se, 08 – 545 55 703 eller Peter Lindberg på Travelize, peter@travelize.se, 031 – 15 74 00.

Turkietresors mål är att erbjuda och förse svenskar i hela Sverige med högkvalitativa charterresor till Turkiet till ett bra pris - ”Value for money”. Turkietresors mål är att bli förstahandsvalet för svenska resenärer som vill resa till Turkiet.