Turkietresor

Turkietresors satsning på nordvästra Skåne fortsätter

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2011 15:41 CET

Turkietresor satsar ännu mer på Nordvästra Skåne

Turkietresors hela charterutbud för säsong 2012 ligger nu uppe till försäljning.

För att bemöta efterfrågan på påskresor och inte minst från golfintresserade resenärer har vi förlängt säsongen från Ängelholm ytterligare och första avresan går nu redan 31 mars 2012.

Detta betyder att trafiken fördubblas jämfört med antalet passagerare som reste med oss till Turkiet 2011.

Vår fina katalog ligger nu hos hushållen i Nordvästra Skåne berättar Marie Andersson, Sverigechef.

-Våra familjekoncept har förstärkts ytterligare och vi har många härliga nyheter för familjen, den lilla såväl som den stora. Vi har även fler All Inclusive-hotell i programmet för att möta efterfrågan för detta bekväma resande utan plånbok.

Vi erbjuder även en rad specialprodukter för resenären som vill ha en sund semester med aktiviteter och träning. Turkietresor är ledande på vandringar i natursköna omgivningar och har ett brett urval av golfsemestrar, ridning, båtturer i skärgården med mera.

Vi har även haft stor efterfrågan på träningsläger för fotbollslag och konferens- och gruppresor inom näringslivssegmentet de senaste åren.

Vi byter även flygleverantör och kommer att använda oss av det turkiska flygbolaget Sun Express på avgångarna från Ängelholm Helsingborg Airport med flygplanstypen Boeing 737-800.

Turkietresor i Sverige AB är ett dotterbolag till norska Tyrkiareiser AS. Det svenska bolaget grundades 2007 och har idag ett huvudkontor i Stockholm samt ett försäljningskontor och call center i Norrköping. Svenska avreseorter är Stockholm, Göteborg, Norrköping, Ängelholm och Karlstad.Turkietresor är en researrangör med målet att erbjuda ett varierat utbud av högkvalitativa paketresor och semesterprodukter i Turkiet.Turkietresors produkter skall alltid vara det bästa i respektive kategori, med valuta för pengarna. För ytterligare information kontaktas Marie Andersson, Turkietresors Sverigechef 0735- 23 48 86