Turkish Airlines

Turkish Airlines belönas med “Market Leadership Award 2011"

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 15:22 CET

"Air Transport World", det ledande magasinet med fokus på den globala flyg branschen meddelade att Turkish Airlines har utsetts till “Market Leadership Award 2011”.

ATW’s “Market Leadership Award” är ansedd som väldigt prestigefyllt inom branschen och följs nogrannt av hela flygindustrin. Turkish Airlines CEO Dr. Temel Kotil kommer att ta emot priset på ATW's Galakväll 8 Februari 2011 i Washington, D.C.

För mer detaljerad information klicka här

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines pris för världens bästa economy class catering. Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 169 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer. Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul. Turkish Airlines opererar även lågkostnadsboalget Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara, med flera anslutningar inrikes i Turkiet.