Turkish Airlines

Turkish Airlines är Europas Bästa Flygbolag och har bäst Premium Economy

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2012 17:17 CEST

Under Farnborough International Airshow den 12 Juli 2012 annonserade ratinginstitutet Skytrax resultatet av årets omröstning som genomförts bland 18 miljoner passagerare. Turkish Airlines är stolta över att för andra året i rad blivit utsedd till Europas bästa flygbolag. Andra fina titlar som flygbolaget kammade hem var Södra Europas Bästa Flygbolag och Bästa Stolarna i Premium Economy.

De investeringar Turkish Airlines gjort i expansion och produktutveckling de senaste åren har gett företaget en speciell plats i flygbolagsvärlden och bolaget har med årets förnyade utmärkelser förankrat framgången.

Priserna som delades ut under Farnborough International Airshow togs emot av flygbolagets VD Dr. Temel Kotil.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Antalet destinationer är över 200, antal flygplan 184 och antalet passagerare ca 32 miljoner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal och världens sjunde största nätverk.

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.

Vi flyger Stockholm - Istanbul 21 gånger per vecka, Stockholm - Ankara 4 gånger per vecka och Göteborg - Istanbul 10 gånger i veckan, med anslutning till framförallt Mellan-Östern, Östeuropa, Afrika och Asien.