Turkish Airlines

Turkish Airlines börjar flyga till Kabul, Afghanistan

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2011 09:33 CEST

Den 9 juli 2011 börjar Turkish Airlines flyga till Kabul, Afghanistan.

Flygschemat är planerat till 3 dagar i veckan med väldigt bra förbindelser för de svenska resenärerna från Stockholm och Köpenhamn.

Flight Nr           Veckodagar        Avgång            Ankomst

TK 706            ..3..67                IST 23:50        KBL 06:05 +1
TK 707             1..4..7               KBL 07:20        IST 11:35

Från Stockholm är bästa anslutning till Kabul-flighten TK1796 som avgår 17.15 från Arlanda med ankomst i Istanbul 21.40. Endast 2 timmar 10 min. i förbindelse.
Från Köpenhamn är bästa anslutning TK1786 som avgår 17.25 med ankomst 21.35 i Istanbul.

Från Göteborg är bästa anslutning TK1800 som avgår 14.20 med ankomst 18.40 i Istanbul.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines pris för världens bästa economy class catering.

Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 170 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal och världens åttonde största mätt i antal destinationer.

Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.

Från Sverige flyger vi Stockholm - Istanbul 18 gånger per vecka, Stockholm - Antalya två gånger i veckan, Göteborg - Istanbul 7 dagar i veckan.

Bolaget opererar även varumärket Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara med ett lågpriskoncept och som har flera anslutningar inrikes i Turkiet