Turkish Airlines

Turkish Airlines firar femårsjubileum i Göteborg

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 11:58 CEST

Det är nu fem år sedan vi inledde vår verksamhet i Göteborg. Vi vill också fira att Turkish Airlines under fyra år i rad blivit utsedda till bästa flygbolag i Europa av Skytrax World Airline Awards. I år fick vi utmärkelsen i klasserna bästa flygbolag i Europa och i Sydeuropa, samt även bästa Business Class Onboard Catering och bästa Business Class Lounge Dining.

Vi bjuder därför in till pressmöte 6 oktober klockan 17.30, i samband med vårt femårsjubileum, för att berätta mer om det långsiktiga kvalitetsarbete som ligger bakom våra framgångar i Skytrax World Airline Awards. Mustafa Tanriverdi, som är General Manager för Turkish Airlines i Göteborg kommer även att berätta mer om våra planer för framtiden för våra Göteborgslinjer.

Dag och tid:   6 oktober 2014, klockan 17-30-18.30
Plats:  Restaurant Estrad, Gothia Towers, Göteborg

De som önskar är även välkomna att vara med på vårt jubileumsmingel på Gothia Towers, direkt efter pressmötet den 6 oktober, klockan 18.30-21.30.

Anmälan och mer info:
Föranmälan till både pressmöte och jubileumsmingel till Annika Svahn, Prat PR, Tel 073-332 06 38, e-post: annika.svahn@prat.se

About Turkish Airlines
Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member Turkish Airlines is a 4-star airline today with a fleet of 256 (passenger and cargo) aircraft flying to 257 destinations worldwide with 214 international and 43 domestic. According to Skytrax survey of 2014, Turkish Airlines was chosen "Europe's Best Airline" for the fourth and "Best Airline in Southern Europe" for the sixth consecutive time. Having won in 2010 the world's "Best Economy Catering Service" and in 2013 the world’s "Best Business Catering Service" awards, Turkish Airlines was this year awarded the world's "Best Business Catering Service" and “Best Business Class Lounge Dining” prizes in the Skytrax survey. More information about Turkish Airlines can be found on the following website: www.turkishairlines.com

About Star Alliance
Turkish Airlines is a member of the airline alliance, Star Alliance which was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and seamless service to the international traveller. Its acceptance by the market has been recognized by numerous awards, including the Air Transport World Market Leadership Award and Best Airline Alliance by both Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI and United. Air India has been announced as a future member airline with Avianca Brazil to join under the existing Avianca membership. Overall, the Star Alliance network offers more than 18,000 daily flights to 1,269 airports in 193 countries.