Turkish Airlines

Turkish Airlines flyger dagligen till Singapore och Jakarta

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2011 09:41 CET

Turkish Airlines fortsätter sin expansion och utökar till daglig frekvens till Singapore och Jakarta från och med sommartidtabell 2011.

Linjen flygs med moderna Airbus 330-200 med Business class och Economy Class i kabinen.

Arlanda - Singapore fr 6.918 SEK T/R inkl skatter och avgifter
Arlanda - Jakarta fr 6.775 SEK T/R inkl skatter och avgifter

Göteborg - Singapore fr 6.901 SEK T/R inkl skatter och avgifter
Göteborg - Jakarta fr 6.232 SEK T/R inkl skatter och avgifter

Köpenhamn - Singapore fr 5.717 SEK T/R inkl skatter och avgifter
Köpenhamn - Jakarta fr 5.574 SEK T/R inkl skatter och avgifter

Stockholm – Singapore Departure / Arrival 17:25  15:30 (+1)

Singapore-Jakarta Departure / Arrival 16:45  17:25

Jakarta-Singapore Departure / Arrival 19:15  22:00

Singapore-Stockholm Departure / Arrival 23:10  11:20  (+1)

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines pris för världens bästa economy class catering. Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 169 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer. Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul. Turkish Airlines opererar även lågkostnadsboalget Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara, med flera anslutningar inrikes i Turkiet.