Turkish Airlines

Turkish Airlines flyger högt i pressad bransch

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2015 14:48 CET

Turkish Airlines redovisar en nettovinst på 845 miljoner USD för 2014. Bolaget hade under förra året en kapacitetsökning på hela 16,3 % att jämföra med branschens totala ökning på 5,6 %. Försäljningsintäkterna ökade med 13 % och nådde 11 miljarder USD. Idag är Turkish Airlines Europas näst största flygbolag. Bolagets utvecklingskurva fortsätter att peka uppåt, bara på årets två första månader har det totala passagerarantalet ökat med 6,1%.

Turkish Airlines kommer att vara på TUR-mässan i Göteborg 19-22 april i monter B0619. Med på mässan finns bland annat ansvariga för bolagets satsning i Iran.

–Idag flyger Turkish Airlines flyger till 264 destinationer i 108 länder, och vi har en av de yngsta flygplansflottorna i världen. Målet för 2015 är att öka kapaciteten med ytterligare 15% och utöka till totalt 273 destinationer, berättar Mustafa Tanriverdi, ansvarig för Turkish Airlines i Göteborg. Från Landvetter är vi det flygbolag som flyger flest passagerare till Asien och Afrika. Vi har nu två flighter om dagen till Istanbul och en fyllnadsgrad på hela 80%.

Nya destinationer för Turkish Airlines från Istanbul är Manila, Taipei, Ahwaz i Iran, samt Abuja i Nigeria. Iran är en stor satsning för bolaget, och från Istanbul kan man nu flyga till hela sju olika destinationer i Iran. Nu i höst börjar man också med flighter från Istanbul direkt till Kapstaden utan mellanlandning i Johannesburg samt direktflyg till Jakarta utan mellanlandning i Singapore, vilket dubblar bolagets kapacitet till dessa fyra resmål.

För mer information kontakta:
Mustafa Tanriverdi,
General Manager, Turkish Airlines Göteborg,
Tel 0709-343838

About Turkish Airlines:
Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member Turkish Airlines is a 4-star airline today with a fleet of 256 (passenger and cargo) aircraft flying to 257 destinations worldwide with 214 international and 43 domestic. According to Skytrax survey of 2014, Turkish Airlines was chosen "Europe's Best Airline" for the fourth and "Best Airline in Southern Europe" for the sixth consecutive time. Having won in 2010 the world's "Best Economy Catering Service" and in 2013 the world’s "Best Business Catering Service" awards, Turkish Airlines was this year awarded the world's "Best Business Catering Service" and “Best Business Class Lounge Dining” prizes in the Skytrax survey.More information about Turkish Airlines can be found on the following website: www.turkishairlines.com.

About Star Alliance:
Turkish Airlines is a member of the airline alliance, Star Alliance which was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and seamless service to the international traveller. Its acceptance by the market has been recognized by numerous awards, including the Air Transport World Market Leadership Award and Best Airline Alliance by both Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI and United. Air India has been announced as a future member airline with Avianca Brazil to join under the existing Avianca membership. Overall, the Star Alliance network offers more than 18,000 daily flights to 1,269 airports in 193 countries.