Turkish Airlines

Turkish Airlines Flying Chef till Mitt Kök -mässan

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2011 09:00 CET

Turkish Airlines har nu infört Flying Chef i Business Class på alla långlinjer. I Skytrax omröstning i juni utsågs bolaget till Europas Bästa Flygbolag med bland annat Världens Bästa Economy Class catering. Bolaget finner det därför naturligt att träffa sina passagerare på Mitt Kök-mässan i Stockholm 10-13 november för att prata om mat.

I tillägg representeras det turkiska köket av kockar från Mugla-distriktet, i sydvästra Turkiet. Här är platsen där öst möter väst, Egeiska havet möter Medelhavet och modernt möter klassiskt. Populära turistorter i regionen är Bodrum, Dalaman, Marmaris och Fethiye.

Kockarna heter Özcan Dindar och Hidir Büdün och har med sig en resväska full med turkiska smaker.

Välkommen till monter B08:18 för att prova några utvalda rätter från Business Class samt turkiska smaker från Muğlaregionen.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines priserna Europas Bästa Flygbolag, Världens Bästa Economy Class Catering samt Världens Bästa Premium Class Seats och har enligt World Travel Awards Europas Bästa Business Class.

Antalet destinationer är för närvarande 186 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal och världens åttonde största nätverk.

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.

Från Sverige flyger vi Stockholm - Istanbul 18 gånger per vecka, Stockholm - Antalya två gånger i veckan, Göteborg - Istanbul 7 dagar i veckan, med anslutning till framförallt Mellan-Östern, Afrika och Asien.