Turkish Airlines

Turkish Airlines gör Tokyo tillgängligt i nya vintertidtabellen från Sverige

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2011 16:02 CET

Med den nya vintertidtabellen öppnar Turkish Airlines åter igen ett antal nya rutter och frekvenser, varav Tokyo är den största nyheten på den svenska marknaden.

I takt med att bolagets long haul flotta ökar, utökas även frekvenser till befintliga destinationer såsom Los Angeles och Bangkok, där Bankok får 14 avgångar i veckan. Övriga frekvensökningar som implementerades redan i sommartidtabellen, behålls: Exempelvis Johannesburg och Cape Town som numera flygs dagligen, samt Dar es Salaam som flygs fyra gånger i veckan.

Tokyo har länge funnits i Turkish Airlines' destinationskarta men har tidigare saknat anslutning till flyg till och från Sverige.

Turkish Airlines flyger för närvarande till 188 destinationer i hela världen, varav 41 inrikes i Turkiet. Bolaget är Europas snabbast växande flygbolag och huben i Istanbul är på snabb väg mot att få en nyckelposition för internationellt resande.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines priserna Europas Bästa Flygbolag, Världens Bästa Economy Class Catering samt Världens Bästa Premium Class Seats och har enligt World Travel Awards Europas Bästa Business Class.

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.