Turkish Airlines

Turkish Airlines har börjat flyga till Atlanta, Bogota och Panama

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 11:30 CEST

Amerika har varit fokus för Turkish Airlines i maj månad. Bolaget har gjort sin första inbrytning på Centralamerika med Bogota och Panama City - och den 16e maj gick premiärflyget från Atlanta, fylld med specialgjorda Coca-Cola flaskor ombord. Turkish Airlines har därmed vuxit till 15 destinationer i Amerika.

Bolaget utnyttjar sitt momentum i USA och Atlanta blev bolagets 9e destination i landet. Erbjudandet består nu av 70 flyg i veckan.

De båda centralamerikanska städerna är hemmabaser för Star Alliance partners och erbjuder därigenom goda möjligheter för Turkish Airlines passagerare att ta sig vidare, nämligen Avianca i Colombia och Copa i Panama.

About Turkish Airlines:

Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member Turkish Airlines is a 4-star airline today with a fleet of 298 (passenger and cargo) aircraft flying to 284 destinations worldwide with 235 international and 49 domestic. According to Skytrax survey of 2015, Turkish Airlines was chosen "Europe's Best Airline" for the fifth and "Best Airline in Southern Europe" for the seventh consecutive time. Having won in 2010 the world's "Best Economy Catering Service", in 2013 the world’s "Best Business Catering Service", and in 2014 "Best Business Catering Service" awards, Turkish Airlines was this year awarded the world's “Best Business Class Lounge Dining” and "Best Business Airline Lounge" prizes in the Skytrax survey. More information about Turkish Airlines can be found on www.turkishairlines.com.

About Star Alliance:

The Star Alliance network was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and seamless service to the international traveller. Its acceptance by the market has been recognized by numerous awards, including the Air Transport World Market Leadership Award and Best Airline Alliance by both Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI and United. The integration of Avianca Brasil is currently in progress. Overall, the Star Alliance network currently offers more than 18,500 daily flights to 1,321 airports in 193 countries For additional information visit www.staralliance.com and/or follow us on Facebook, Twitter, Youtube or LinkedIn.