Turkish Airlines

Turkish Airlines har signerat sponsoravtal med fotbollsvärldens två drömlag

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2010 05:30 CET

Turkish Airlines har signerat avtal med fotbollsklubbarna FC Barcelona och Manchester United.

Turkish Airlines är nu Europas fjerde storsta flygbolag matt i antal passagerare och ett av världens snabbast expanderande flygbolag på väg att bli ett världsledande varumärke.

Enligt avtalen kommer Turkish Airlines logo och övriga marknadsaktiviteter att vara synlig på klubbarnas arenor, och i övriga lokaler och kanaler som klubbarna äger. Turkish Airlines kommer att spela in reklamfilmer där lagens fotbollsspelare deltar och kommer att lyfta fram detta samarbete i alla medier.

Som ett resultat av avtalet kommer Turkish Airlines också att flyga lagen till alla deras turneringsmatcher och träningsläger.

Turkish Airlines grundades 1933 och är nu ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 153 och antalet passagerare ca 25 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1050 destinationer. Från Sverige flyger vi från både från Arlanda och Landvetter. Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fyra gånger i veckan till Istanbul.