Turkish Airlines

Turkish Airlines Januari Rapport

Pressmeddelande   •   Feb 11, 2010 23:41 CET

• During the period of January 2010 total passenger carried has increased by 26,0%, reaching to 2.0 million passengers from 1.6 million  passengers for the same period of  2009.  International Business Class and Transit passengers increased by 31,3% and 46,2% respectively for the same period.
  • L/F increased by 3,2 point to 68,6%.
  • ASK with 29,2% increase reached to 4.9 bn during the period January  2010  from 3.8 bn for the same period of  2009.
  • RPK with 35,6% increase reached to 3.4 bn during the period of January 2010 from 2.5 bn for the same period of  2009.
  • Number of landing  14.993 for the period of January 2009 has increased to 18.195 in 2010 (+21.4%).
  • Cargo/Mail carried during the period of January 2010 reached to 21.299 tons from 13.277 tons in 2009  (+60.4%).

Turkish Airlines grundades 1933 och är nu ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 153 och antalet passagerare ca 25 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1050 destinationer. Från Sverige flyger vi från både från Arlanda och Landvetter. Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fyra gånger i veckan till Istanbul.