Turkish Airlines

Turkish Airlines lanserar egna stolar

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2014 07:50 CET

Turkish Airlines, Turkish Technic och Turkish Seat Industries etablerade ett partnerskap och utvecklade en egen produkt och egen produktionslinje för Turkish Airlines´ flyg.

Turkish Airlines världsberömda komfort och innovation har just tagits ett steg vidare. Efter tre års studier lanseras både ett högteknologiskt  produktionssystem och en ny stol som till 100% använder Turkiska komponenter. Stolen är första produkten som lanseras i en omfattande plan vars slutmål är att hela flygplan skall monteras i Turkiet år 2023.

Turkish Airlines´ambition är att ge högsta möjliga kvalitet i alla led till sina passagerare och bolaget har blivit utsedd till Europas Bästa Flygbolag tre år i rad.

Den nya stolen har installerats i ett av bolagets B737-800 flygplan och kommer även att installeras i Airbus A319-, 320 och 321-serien.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som efter undersökning bland 18 miljoner passagerare givit Turkish Airlines titlarna Europas Bästa Flygbolag tre år i rad.
Antalet destinationer är 241, antal flygplan 220st och passagerare ca 46 miljoner.
Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1 329 destinationer.