Turkish Airlines

Turkish Airlines nya Boeing 777 till Beijing inkluderar Comfort Class med GSM och Internet

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 10:02 CET

Fyrstjärniga Turkish Airlines är ett av världens mest expansiva flygbolag. Bolaget, som flyger till alla stora destinationer i Asien har tagit emot en ny Boeing 777-300 ER som skall användas på rutten till Beijing. Ombord finns nya Comfort Class, i tillägg till First och Business Class.

Turkish Airlines har vunnit utmärkelsen Worlds Best Economy Catering med ett unikt, gratis och omfattande mat- och dryckesutbud. Och nyligen erövrades titeln Europes Best Business Class.

Nu lanseras den nya klassen mitt mellan Economy och Business, kallad Comfort Class, och först ut är rutten Istanbul-Beijing.

Stolarna i Comfort Class inkluderar fotstöd, individuella skärmar i armstödet, uttag för USB och iPod, samt anslutning till internet, Live TV och GSM.

Utrymmet i nya Comfort Class är 116 cm långt och 49 cm brett.

Turkish Airlines flyger till Beijing (via Istanbul) fem gånger i veckan från Stockholm och Köpenhamn och fyra gånger i veckan från Göteborg.

Turkish Airlines grundades 1933 och är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Enligt Skytrax undersökning bland 18 miljoner passagerare har Turkish Airliens världens bästa economy class catering.Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 160 och antalet passagerare ca 30 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1050 destinationer.Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul.

Turkish Airlines opererar även lågkostnadsboalget Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara, med flera anslutningar inrikes i Turkiet.