Turkish Airlines

Turkish Airlines och AnadoluJet samordnar bonus

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 21:02 CEST

Turkish Airlines, medlem i Star Alliance, samordnar sitt bonussystem med det egna lågprisbolaget AnadoluJet. Det har en stor betydelse för den svenska marknaden eftersom båda bolagen flyger från Arlanda.

Bonussystemet gäller både samlande och uttag av poäng.

Turkish Airlines flyger från Stockholm och Göteborg till bolagets internationella hub Istanbul med anslutningar till Mellan-Östern, Central-Asien, Asien och Afrika.

AnadoluJet flyger från Stockholm till bolagets hub i Ankara, med anslutningar till bland annat Izmir, Antalya, Damaskus och Teheran.

Turkish Airlines grundades 1933 och är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax. Enligt Skytrax undersökning bland 18 miljoner passagerare har Turkish Airliens världens bästa economy class catering.Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 153 och antalet passagerare ca 25 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1050 destinationer.Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul.