Turkish Airlines

Turkish Airlines satsar stort på TUR-mässan

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 19:13 CET

Mellan 22 – 25 mars är det dags för den årliga TUR-mässan i Göteborg. Turkish Airlines satsar stort och medverkar på flera ställen under TUR-mässan. I bolagets egna monter lyfter Turkish Airlines, som utsetts till Europas Bästa Flybgolag, fram sitt globala nätverk som i dagarna växer till 200 destinationer världen över. Tävlingar anordnas där besökare har chans att vinna flygbiljetter till valfri destination i Fjärran Östern eller Afrika.

Dessutom kommer företagets nya affärsprodukt Turkish Corporate Club att marknadsföras under branchdagarna.

Turkish Airlines satsar mycket på sin catering verksamhet samt Business Class och manifesterar detta genom en lyxig lounge med skinnsoffor och chokladfontän i Lounge of Good Taste, en mötespunkt för alla besökare, mitt i mässhallen.

Turkiet har bevittnat en mycket stark ökning av antalet turister från Sverige de senaste åren och som en naturlig del av detta kommer Turkish Airlines också att finnas med i Turkiska Statens Turistbyrås monter.

"Många flygbolag har dragit sig ur mässverksamheten för flera år sedan. Men vår uppfattning är att platsen är bra att göra affärer på för oss. Vi är här för att bekräfta att bolaget fortsätter att expandera i Sverige och vi vill visa produkten så som våra passagerare upplever den" säger Tobias Andersson, projektledare för mässan på Turkish Airlines i Göteborg.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines priserna Europas Bästa Flygbolag, Världens Bästa Economy Class Catering samt Världens Bästa Premium Class Seats och har enligt World Travel Awards Europas Bästa Business Class.

Antalet destinationer är för närvarande 190 och antalet passagerare ca 32 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal.

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.