Turkish Airlines

Turkish Airlines startar ny linje till Guangzhou

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2010 11:00 CET

31 Januari 2011 börjar Turkish Airlines flyga till en fjärde destination i Kina; Guangzhou, även känd som Kanton.

Guangzhou är huvudstad i Guangdong-provinsen i södra Kina. Staden är Kinas tredje största, med 11 miljoner invånare. Regionen befolkas av 46 miljoner invånare och räknas som en av världens snabbast växande. I tillägg är det ett område känt bland svenska företag bland annat för dess tillverkningsindustri och mässor.

På linjen används bolagets helt nya Boeing 777 innehållande bland annat nya Comfort Class, som är ett sätes- och servicekoncept mellan Business och Economy.

Tidtabellen till Guangzhou Baiyun International Airport (CAN) blir som följer.

Utresa

Tisdag, Torsdag, Söndag kl 17:25 (Göteborg Söndagar kl 13:30)
med anslutning vidare i Istanbul kl 23:05. Ankomst CAN kl 14:50 (+1).

Hemresa

Måndag, Onsdag, Fredag kl 23:05 (anslutning Göteborg endast fredagar)
Ankomst Stockholm och Köpenhamn kl 11:20, Göteborg kl 12:30.

Mer info om Guangzhou finns på China Travelguide

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag som ingår i Star Alliance, med världens bästa economy catering enligt Skytrax som är en årlig undersökning bland 18 miljoner passagerare. Enligt World Travel Award har Turkish Airlines Europas Bästa Business Class.

Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 160 och antalet passagerare ca 30 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största.