Turkish Airlines

Turkish Airlines tar sporttemat in i Göteborgs shoppingcenter

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 09:41 CET

Turkish Airlines sponsrar både Manchester United, FC Barcelona, Kobe Bryant och Caroline Wozniacki. För att befästa sitt engagemang i sportvärlden anordnar bolaget tävlingar för allmänheten i Göteborg. Under mars och april månad finns chansen att vinna flygbiljetter till 170 destinationer inom Turkish Airlines nätverk.

Under fem helger kan besökare provskjuta med bollar som använts i Manchester United & FC Barcelonas reklamfilmer.

Tävlingsschema:

Nordstan 12-13 mars
Frölunda Torg 19-20 mars
Angered Centrum 2-3 april
Allum 16-17 april
Kungsmässan 29-30 april

Ta chansen och lycka till !

Turkish Airlines reklamfilmer med världseliten kan ses här.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines pris för världens bästa economy class catering. Bolaget genomgår sedan några år tillbaka en stark tillväxt med bibehållen lönsamhet. Antalet destinationer är för närvarande 170 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största. Sedan april 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer. Från Sverige flyger vi från både Arlanda och Landvetter: Stockholm - Istanbul direkt två gånger dagligen, samt Stockholm - Antalya två gånger i veckan. Från Landvetter flyger vi för närvarande fem gånger i veckan till Istanbul. Turkish Airlines opererar även lågkostnadsboalget Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara, med flera anslutningar inrikes i Turkiet.