Turkish Airlines

Turkish Airlines vidgar vyerna

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 08:24 CET

Turkish Airlines lanserar ny global varumärkesstrategi genom att tydliggöra att nu finns 200 internationella destinationer.

"Widen Your World" heter företagets nya slogan.

På senare år har Turkish Airlines stärkt sin position bland de globala flygbolagen genom stora flygplansbeställningar och kraftig nätverksexpansion. Med mottot "Globally Yours" och ett flertal tunga utmärkelser lyckades Turkish Airlines skapa en image som höjde kännedomen internationellt avsevärt.

Turkish Airlines erbjuder idag världens mest omfattande nätverk och har målsättningen att ta passagerarupplevelsen till en ny nivå med sin nya flygplansflotta, det geografiska läget och det rika kulturella arv som stått som inspiration till bolagets prisvinnande servicekoncept. Nu är det dags för bolaget att ta nästa steg och planen är att fortsätta lansera innovationer, trevliga överraskningar och leverera en oförglömlig reseupplevelse.

Genom att ytterligare förstärka utbudet tävlar bolaget i princip med sig själv mot målet att ha störst andel nöjda kunder. Dessa förändringar inkluderar bland annat den nylanserade ankomstloungen och ett nytt cateringkoncept med samovar och "levande ljus". Turkish Airlines fortsätter att erbjuda "Flying Chefs" på långflygningar och erbjuder ett entertainmentsystem med 400 filmer, 1,000 CD album samt radio- och nyhetskanaler och live TV. Med den nya digitala plattformen "InvestOnBoard" erbjuds gästerna att ta del av investeringsmöjligheter i nya företag.

Det är med detta imponerande urval tjänster som Turkish Airlines introducerar sin nya varumärkesstrategi och inbjuder alla till att utforska nya horisonter med sitt nya motto; "Widen Your World".

Succéfilm får uppföljare

Turkish Airlines globala varumärkes-ambassadörer och internationella superstjärnor, Kobe Bryant och Lionel Messi fortsätter i filmen "Kobe vs. Messi: Shootout” - en uppföljare till "Kobe vs. Messi: Legends on Board", som blev den mest sedda reklamfilmen någonsin på YouTube. Produktionsteamet för "Shootout” bestod av 200 personer. Filmen skall sändas i 170 länder på 20 språk och har producerats av Crispin Porter + Bogusky's London- och Los Angeleskontor.

I filmen, som framhäver det globala nätverket, återvänder Kobe och Messi som vänliga rivaler genom att utbyta "selfies" tagna på exotiska platser, som t.ex. Röda Torget i Moskva, Kinesiska Muren, Maldiverna, Bangkok, och Kilimanjaro, vilka alla är Turkish Airlines destinationer.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som efter undersökning bland 18 miljoner passagerare givit Turkish Airlines titlarna Europas Bästa Flygbolag tre år i rad.
Antalet destinationer är 241, antal flygplan 231 st och passagerare ca 39 miljoner.
Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med totalt 1 329 destinationer.