Capitol Music Group Sweden

Turnépremiär för Jill Johnson Fredag 6/7!

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2012 14:15 CEST

Med blott 3 musiker bakom sig och själv elgitarr på magen ger sig nu Jill ut på vägarna i sommarsverige på Turné under namnet "Flirting with disaster - Summer Set"

För första gången i Sverige gör Jill turné i denna sättning och lovar publiken ett rockigare, luftigare och tuffare sound!

Här kan man se och höra Jill i sommar:

06.7 - Oskarshamn, Latitud 57
13.7 - Docksta, Skulefestivelen
15.7 - Freluga, Trädgårdsscen
25.7 - Falkenberg, Stålboms konditori
03.8 - Arvika, Arvika Hamnfest
04.8 – Norge, Havnnes Kulturfestival
10.8 - Smögen, Havsvallen
17.8 - Malmö, Malmöfestivalen
24.8 - Eksjö, Eksjö Stadsfest
25.8 - Södertälje, Kringelfestivalen
30.8 - Uppsala, Flustrets Trädgård
31.8 - Västerås, Summer in the City

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.  Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning.  Under 2012 byter också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.