Ving Sverige AB

Tusentals Vingkunder kan checka in till flyget redan på hotellet

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2009 14:52 CEST

Slipper köerna vid incheckningen för att gå direkt till flyget

Nu inför Ving incheckning till flyget på fler av sina hotell för att korta väntetiderna på flygplatsen. Gästerna kan checka in och lämna bagaget till personalen och få ut sitt boardingkort i receptionen på hotellet. Sedan är det bara att passera förbi incheckningen på flygplatsen och gå direkt till passkontrollen och flyget.

Ving har som mål att så många gäster som möjligt ska få slippa köerna vid incheckningen, därför kan man nu checka in inför hemresan redan på hotellet på flera av Vings hotell. Transfer till flygplatsen sker närmare inpå avresan och väl ute på flygplatsen är det bara att fortsätta förbi köerna till incheckningen. På det viset kan gästerna vinna ett par timmar och få lite extra tid att bada och sola om man så vill.

Hittills har det varit gäster på Vings hotell Sunwing Resort på Mallorca, Teneriffa, Gran Canaria, Kreta, Rhodos, Cypern och Thailand, som har kunnat checka in i hotellets reception, men denna sommar har Ving utvidgat konceptet till att också omfatta de gäster som bor på Vings SunGarden PLUS på Mallorca, Cypern och Rhodos.

- Vi har ett avtal med vårt flygbolag Thomas Cook Airlines att de på hemresedagen sänder incheckningspersonal och en bagagebil till hotellen. Den här sommaren kan till exempel ca 50000 svenska gäster på Sunwing Resort checka in i hotellets reception för att därefter gå tillbaka till swimmingpoolen för att vänta in transferbussen som ska ta dem till flygplatsen, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

I dagsläget gäller incheckning till flyget endast på hotell som har gäster som flyger med Vings eget flygbolag Thomas Cook Airlines. I vinter öppnar Ving ett nytt Sunwing Resort i Kamala Beach i Thailand och givetvis kommer det även där att finnas möjlighet att checka in till flyget i receptionen. Detsamma gäller för Vings vuxenkoncept Sunprime Resorts. När det tredje Sunprime Resort öppnar på Teneriffa i höst kommer det att finnas en incheckningsdisk i hotellets reception.

Önskas ytterligare information kontakta Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se, www.ving.se