MPC AB

TV-Profiler till MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2013 10:27 CEST

TV-Profiler till MPC Stjärngolf i Örnsköldsvik

På tisdag är det dags för Företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf deltävling nummer två som är för norra regionen och det är återigen Örnsköldsvik som är spelort. I evenemanget tillsätts kända profiler där det nu är klart at SVT-Sports profiler Johan Ejeborg och expertkommentatorerna Tobias Hellman samt Kalle Grenemark kommer att delta.

Profiler från olika delar av landet flygs in till Örnsköldsvik för att delta i tävlingen där profiler tillsätts i de företagsteam som deltar. Några av dessa profiler som kommer att delta är SVT – Sports Johan Ejeborg och sen gör Tobias Hellman och Kalle Grenemark premiär på MPC Stjärngolf touren. Johan har varit med hos SVT Sport i många år och kommenterat många klassiker och det blir nu andra året i rad som han deltar i Örnsköldsvik.

- Roligt att Johan kommer upp till Övik igen då han är extra rolig profil att ha med. Han har stort golfintresse och är alltid mycket populär i de team han spelar. Han har dessutom en dold talang av att mycket proffsigt kunna imitera sina kollegor och sportprofiler som exempelvis Mats Strandberg, Björn Borg, Ingmar Stenmark m.fl. Detta är något som vi ibland får smakprov på vid evenemangets bankett, säger Marcus Palmqvist CEO Partner MPC AB

Det är även klart att före detta alpina stjärnan Tobias Hellman kommer att delta. Tobias har bland annat på sin på sin meritlista OS-deltagande och Femfaldig JVM-medaljör varav två guld. Han är idag expertkommentator för alpint hos SVT Sport efter att just lämnat TV4. Skidskyttes expertkommentator Kalle Grenemark gör också premiär på MPC Stjärngolf touren. Även Kalle har själv varit aktiv i sin kommentator sport där han deltagit i fem VM som aktiv men även som förbundskapten varav tre år under Magdalena Forsbergs eran.

- Härligt att vi får en bra blandning av profiler och att såväl Tobias som Kalle nu gör debut, Tobias flygs upp tillsammans med ett flertal andra profiler från Stockholm och Kalle bilar ner från Boden redan dagen innan så det är en fin insats dessa profiler gör, säger Marcus Palmqvist

Profiler

Andra profiler som kommer tillsammans med sitt företagsteam tävla om att nå den internationella finalen i Miami är exempelvis Peter Forsberg, Nicklas Sundström, Samuel Påhlsson, Anton Lander, Oskar Hedman, Simon Öhnerud, Per Åge Skröder, Kristian Forsberg, Hans Jonsson

MPC Stjärngolf norra regionen avgörs i Örnsköldsvik på Veckefjärden GC tisdagen den 18 juni med start kl 12.00.

För vidare information om MPC Stjärngolf, kontakta Marcus Palmqvist via mail marcus.palmqvist@mpcab.se eller telefon 08 – 452 22 30 eller besök: www.stjarngolf.se