Tv24

Tv24 först ut i världen med röststyrd mobilkampanj

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2013 10:02 CEST

Denna vecka är det världspremiär för en röststyrd mobilkampanj för ett av världens största varumärken. Tv24 är först ut med att köra det nya annonsformatet i sina appar. Förutom Voice Ads lanserar Tv24 under hösten även andra unika mobila format.

Voice Ads möjliggör för varumärken att skapa interaktiva och underhållande kampanjer och genom tvåvägskommunikation ge användaren en helt ny upplevelse. Mobilen ger möjligheter till interaktivitet på ett sätt som andra medier inte klarar av.

Tv24 introducerar även under hösten flera andra nyskapande annonsformat som ingen annan mobilapp i Sverige kan erbjuda:  En "total takeover" av appen (Sponsorship), 3D-annonser, integrerade format för rörlig bild samt "rich media" annonser av olika slag.

"Vi ligger i framkant gällande ny teknik och därför kan vi erbjuda våra annonsörer att vara först med de senaste annonsformaten. Flera års erfarenhet från den mobila annonsmarknaden i Storbritannien och USA har gjort att vi har ett försprång.", säger Linus Pekár, säljchef på Tv24.

Är du annonsör och är nyfiken på de nya annonsformaten kontakta Linus Pekár, linus.pekar@tv24group.com, 070 466 0519

Om Tv24

Tv24 utvecklar appar inom tv och tv-tittande med syfte att göra det enklare att hitta och upptäcka intressant innehåll. Apparna har laddats ner över 6 miljoner gånger och har över 600 000 aktiva användare i USA, Storbritannien och Sverige. Tv24 grundades av Fredrik Hellström och Tomas Mazowski och har huvudkontor i Stockholm.

Ladda ner appen från App Store
Ladda ner appen från Google Play